Tai Chi Mesterprogram

Tanulj eredeti forrásból

„A taoizmusban mi magunk válunk saját magunk mesterévé, és leszünk képesek arra, hogy kezünkbe vegyük sorsunk irányítását.” Mantak Chia

Válj önmagad mesterévé

és oszd meg másokkal a tudásod.

Vadas Mihály

Yang Yajian

A Yang Family Tai Chi Chuan magyarországi instruktora

Ha azt gondolod, hogy ettől a képzéstől tai chi mesterré, vagy legyőzhetetlen harcművésszé válsz, el kell oszlatnom ezt a félreértést.

Ez a program az energiádról szól.

Ez a program az egyensúlyod és az összhangod megteremtésében segít a tai chi és taoista alapelvek segítségével, úgy hogy önmagad mesterévé válhatsz, és ezt a tudásodat megoszthatod másokkal.

5

Úgy érzed, hogy fizikai aktivitásod csökken, gyengül a memóriád, gyorsabban öregszel, mint kellene?

5

Bizonytalan vagy a jövőben, elveszítetted a kapcsolatot önmagaddal? - Szeretnéd megtalálni az egyensúlyodat, önbizalmadat, összhangba hozni energiáidat?

5

Magányos vagy? - Szeretnél hozzád hasonló társakkal találkozni, megosztani velük gondolataidat, tapasztalataidat?

5

Szeretnél többet tudni a tai chiról, több gyakorlatot megismerni, mesterek tudásával találkozni és megtapasztalni?

5

Szeretnél kilépni a jelenlegi helyzetedből, szeretnél segíteni másoknak, szeretnél egészséges mozgásformát elsajátítani, oktatóként egzisztenciát építeni, egy nagy nemzetközi csapathoz csatlakozni?

Ha a válaszod: igen, akkor a TAI CHI MESTERPROGRAM neked való.

Tanulj Tai Chi-t

közvetlenül az eredeti forrásból!

A programot Vadas Mihály fejlesztette ki.

Vadas Mihály
Yang Yajian

A Színház és Filmművészeti Főiskola Tv – rendező szakán diplomázott. Több mint 30 évet dolgozott főleg a Magyar Televízióban, mint rendező, producer, főszerkesztő, programigazgató. Tai Chi – t több mint 35 éve tanul és tanít.

„Több évtizede tanulok, tanítok és kutatok egy kínai művészetet, és ez a Tai Chi, ami az általam ismert rendszerek közül egyben a leghatékonyabb egészségmegőrző, betegségmegelőző és személyiségfejlesztő módszer is. A harmónia az egyensúly, az energiák kiegyenlítésének leghatásosabb módszere. Pozitívra hangol és felemel.”

Tai Chi

N

Ideális energiahiánnyal küzdőknek.

N

Könnyű, bárki által végezhető.

N

Hatásos, biztonságos.

N

Megnövekedett fókusz, koncentráció, mentális és fizikális erő és rugalmasság.

N

Mélyebb, jobb alvás.

N

Javul az egyensúly.

N

Javul az általános egészségi állapot (ill. csökken a betegen töltött idő), fájdalmak csökkennek (pl. hátfájdalom), erősebb lesz az immunrendszer.

N

Csökkenti a stresszt, relaxál.

N

Keringésjavító.

N

Javul az élethez való hozzáállás.

N

Megnövekedett öröm és békeérzet.

Mesterprogam

N

Eredeti forrásból származó tudásra teszel szert.

N

Jól strukturált, egymásra épülő programelemeket tartalmaz.

N

Mindent „titkot” részletesen bemutat.

N

Több mint 30 év oktatói tapasztalat van mögötte.

N

A YANG FAMILY TAI CHI elismert, világszínvonalú szakmai hátteret biztosít.

N

Érthető, világos, áttekinthető elmélet.

N

Lehetőség a fokozatos továbblépésre.

N

Hamar megszerezhető saját tapasztalatok.

N

Rövid időn belül megszervezheted saját csoportodat, oktathatod.

N

Sok embernek segíthetsz.

N

Plusz jövedelemre tehetsz szert.

Az élő találkozók mellett Facebook tanulócsoportban oktató videókkal segítjük a tanulást.

Tai Chi Mesterprogram

6 alkalommal találkozunk + Facebook tanulócsoport

Gyakorlat

Yang Family Tradicionális Tai Chi Forma – 103 mozdulat, Alap gyakorlatok

Elmélet

Tai Chi Chuan, Yang Family Tai Chi

1. blokk - 2022 - Hamarosan

Alapok | 103-as forma 1. rész

Bemelegítő sorozat
Általános elmélet – Tai Chi, Tai Chi Chuan, Yang Családi Tai Chi Chuan
Alapgyakorlatok: Wu Chi pozíció
Alapgyakorlatok: Állás – és lépés sorozatok: íj állás, üres állás

103-as forma I. rész – 16 mozdulat

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

2. blokk - 2022 - Hamarosan

Bemelegítő sorozat
Lazító sorozat: I.
Elmélet: Megérteni az okokat
Alapgyakorlatok: 1. Wu Chi, 2. Faállás
Alapgyakorlatok: 1. Az energia megnyitás, 2. Nyitás – zárás,
Alapgyakorlatok: derék kör – vízszintes

103-as forma II. rész – 24 mozdulat

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

3. blokk - 2022 - Hamarosan

Bemelegítő sorozat
Lazító sorozat: I. – II.
Elmélet: Megérteni a testet: 1. Lábmunka, 2. Test technikák
Alapgyakorlatok: 1. Wu Chi, 2. Faállás, 3. daru,
Alapgyakorlatok: kifordulások: 1. peng , 2. felhő,
Alapgyakorlatok: derék kör – 1. vízszintes, 2. vízszintes lengetés

103-as forma II. rész – 14 mozdulat

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

4. blokk - 2022 - Hamarosan

Bemelegítő sorozat
Lazító sorozat: I. – II. – III.
Elmélet: Megérteni a testet: 3. Kéz technikák, 4. Módszerek, 5. Tekintet
Alapgyakorlatok: 1. Wu Chi, 2. Fa állás, 3. Daru, 4.. Gitár
Alapgyakorlatok: kifordulások:: 1 tenyér lent, 2. tenyér fent
Alapgyakorlatok: derék kör – 1. vízszintes, 2. vízszintes lengetés, 3. lengetés
és csavarás

103-as forma III. rész  – 26 mozdulat

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

5. blokk - 2022 - Hamarosan

Bemelegítő sorozat
Lazító sorozat: I. – II. – III. – IV
Elmélet: Yang Cheng Fu 10 pontja
Alapgyakorlatok: 1. Wu Chi, 2. Fa állás, 3. Daru, 4.. Gitár, 5 Keresztező karok
Alapgyakorlatok: kifordulások: vízszintes ütés: 1. tenyér, 2. ököl
Alapgyakorlatok: derék kör – függőleges 1. váll jobb – bal, 2. függőleges
testkör

103-as forma III. rész  – 22 mozdulat

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

6. blokk - 2022 - Hamarosan

Bemelegítő sorozat
Lazító sorozat: I. – II. – III. – IV – V.
Elmélet: Yang Family Tai Chi Formagyakorlatok, Lökő – kéz
Alapgyakorlatok: 1. Wu Chi, 2. Fa állás, 3. daru, 4.. Gitár, 5 Keresztező karok
Alapgyakorlatok: kifordulás gyakorlatok: vízszintes ütés: 1. tenyér, 2. ököl, 3.
könyök vízszintes, 4. könyök hátra
Alapgyakorlatok: derék kör – függőleges 1. váll jobb – bal, 2. függőleges
testkör, 3. derék mozgatás, 4. derék hullám, 8 as kör két iránya

Formagyakorlat:
Teljes Formagyakorlat: 103 – as folyamatos gyakorlás naponta 3 alkalom
Mozdult korrekciók, egyéni javítások, pontosítások

Facebook tanulócsoport

Oktató anyagok napról napra
Tanult mozdulatokról oktató videók (segítség az otthoni gyakorláshoz)
Tapasztalatcsere, kérdések – válaszok

December 9. csoport zárása

Vizsga, diploma - 2022 - Hamarosan

15.00 – 18.00 óra

Vizsga

A 103 – as Formagyakorlat bemutatása (egyéni )
Írásbeli – elmélet

Az első modul ára: 190 000 Ft, részletfizetés esetén: 6 x 35 000 Ft

Helyszín: Budapest

Ajánlások

„Az élet lényege a feltétel nélküli harmónia.”

Ez a két nap tényleg a tai chi esszenciáját adta át és elevenítette fel bennem. Egy felejthetetlen élmény, ami életerővel tölti fel a napjaimat.

Az első nap, a gyakorlat elsajátításával, feloldotta az előző napok, hetek ellenállásait, megrekedtségeit bennem. Kétségeim eloszlottak, megint éreztem a tetterőt magamban, a megoldási lehetőségek felvillantak előttem. Erős energiaáramlás indult be a testemben, arcomra mosoly ült, és ez visszhangzott legbelül: ” hogy lehetett e nélkül élni?”. A forma tanulása és finomítása közben Misi elméletben is mindent átadott ahhoz, hogy otthon is tudjak egyedül gyakorolni, a mozdulatokat magamnak korrigálni. Mivel nagyon rövid ez a forma, akár  reggel és este is van lehetőségem a gyakorlásra, feltöltődésre, lecsendesedésre a mozgás által. Egy igazi gyöngyszem, ami visszahozta a tai chi áramlását a hétköznapjaimba.”

Keleti Dorottya

Én nem vagyok a szavak embere és nehéz is kifejezni, amit éreztem a workshop folyamán.

Gondoltam, pár nap és letisztul ez az érzés: „…mintha a testem börtönéből szabadult volna  fel vagy ki, valami megfoghatatlan.. a végtelen nyugalom.. a lélek szabadsága….”

Kelemen Erika

Reggel, a Tai Chi workshop felé tartva az a gondolatom támadt, hogy a Tai Chi “kiegyenesít”.

(Megjelent előttem a történelemkönyvekből jól ismert rajz, ahogy emberszabású majomból Homo sapiens lesz.) Eszembe jutott az aktív Tai Chi gyakorlással töltött elmúlt egy év, és az előtte lévő, nulla mozgással töltött harminc.

És ha valaki megkérdezné tőlem, hogy miért éri meg számomra Tai Chi-t gyakorolni, akkor ezt válaszolnám:

Azért, mert a kitartás képességét és önmagam felfedezésének élményét adja.
Azért, mert a sok agyalással, stresszel töltött év után a Tai Chi-ban megpihenhetek.
Azért, mert minden egyes gyakorlás után örömteli vagyok.
Azért, mert sokkal több energiám van mindenre.
Azért, mert egészséges vagyok, a testem folyamatosan átalakul.
Azért, mert erőltetés nélkül válok edzetté.
Azért, mert képes vagyok bármire. (Szerettem ezt hangoztatni a gyakorlásom elején, hogy ha megtanulom a 103-as formát, akkor képes leszek bármire.)
Azért, mert a figyelmem fenntartásának az ideje folyamatosan nő és ennek a munkám, tanulás során is nagy hasznát veszem.
Azért, mert a Tai Chi gyakorlók soha nem méregetik egymást, hanem mindenki önmagának, önmagáért gyakorol.
Azért, mert egy olyan eszköz vált elérhetővé a számomra, amivel bármikor, bárhol energiával tölthetem fel magam.
Azért, mert a Vadas Mihály mester mindenre és mindenkire valóban figyel és segíti a fejlődését.

És még folytathatnám…

Köszönöm, hogy részt vehettem és remélem, hogy egyre többen fedezik fel ezt a csodát.”

Kiss Györgyi

Vasárnap részt vettem az egész napos senior tai chi wokshopon, mely “véletlenül” bukkant elém hirdetésként. Hiszem, hogy nincsenek véletlenek, koromból eredően épp aktuális lehet ez a 26 lépéses formagyakorlat, és minthogy élethelyzetem miatt hosszabb időt kihagytam a gyakorlásban, gondoltam elmegyek, megpróbálom.

Jól tettem. A mozgó meditáció egészségre gyakorolt hatását már sokan megírták és megtapasztalták, ahogy haladtunk egyre előrébb a formagyakorlatban, egyre beljebb önmagunkban, úgy váltunk csendesebbé, elmélyültebbé, figyelmünk fókuszált a mozdulatokra. A tartásjavítással igyekeztünk korrigálni megszokott hibáinkat, melyek feszültségeket okozhatnak és akadályozzák a test öngyógyító folyamatainak beindulását. A csend és befelé figyelés szinte teljesen kikapcsolta a külvilágot, lehetővé téve a belső utazást. Ez a több órán át tartó tevékenység az elmét is pallérozta és lelki tartalmat is hozott.

Összességében hatalmas dolog ráérezni saját belső erőnkre, megnyugtató és felemelő. Élmény volt ott lenni. Köszönet Vadas Mihálynak, akinek letisztult mozdulatait követve nyertünk bepillantást ebbe az új gyakorlatsorba. Váljék mindannyiunk egészségére!”

Görbe Nóra

Közel húsz év Tai Chi gyakorlás után találkoztam a Yang Family Tai Chi Chuannal. Akkor olyan érzésem volt, hogy elölről kell kezdjem a Tai Chi Chuan gyakorlását.

Megváltoztatni a szemléletem, felépíteni és újrastrukturálni a gyakorlást és egy másfajta alapot teremteni az előzőekhez képest. Korábban már tapasztaltam ilyet más kung fu gyakorlása során. Egy alkalommal ugyanazon stílus egy másik iskolájából jöttek át a mi iskolánkba haladó gyakorlók és kiderült számukra, hogy az, amit eddig gyakoroltak, az nem annyira hatékony. Volt olyan gyakorló, aki abbahagyta az előbbit és szinte elölről kezdte a gyakorlást és volt olyan is, aki azt mondta, hogy ott már elért egy szintet és nem fogja újrakezdeni. Ez akkor meglepett többünket…

2017-ben Vadas Mihály hatására, úgy döntöttem, hogy újrakezdem, és ennek első eredménye a Yang családi Tai Chi vizsgáján elért bronz sas fokozat lett. Megérte.”

Nagy Attila, Tai Chi oktató

Jelentkezés - Tai Chi Mesterprogram 2022