Tai Chi filozófia
Hogyan foglalja magába a Tai Chi az egész kínai kultúrát?
A kínai kultúra legfontosabb gyökere az I-Ching, avagy a Változások könyve, és a különféle filozófiai iskolák.
A Tai Chi (egység) a Wu Chiből (abszolút üresség) ered. A Tai Chi a dinamikus és statikus állapotok egysége, melyben megszületik a yin és a yang. A mozgásban yin és yang elkülönül. A mozdulatlanságban ismét összeolvadnak.
A Wu Sheng (5 elem avagy változó állapot): tűz, víz, fém, fa és föld. Mindegyik táplálja, ellenőrzi és kiegyensúlyozza a többit.
A földet a tűz táplálja
A fémet a föld érleli
A fém szétesik hogy a vízbe oldódjon
A víz öntözi a fát
A fa élteti a tüzet
A víz kioltja a tüzet
A tűz megolvasztja a fémet
A fém kivágja a fát
A fa megköti a földet
A föld megtartja a vizet
A kínai orvoslás is alkalmazza a yin és yang elméletét, valamint az öt elem tanát. A belső szervek megfelelnek az egyes változó állapotoknak (szív = tűz, máj = fa, lép = föld, vese = víz, tüdő = fém).
Minden betegség oka a yin és yang harmóniájának és egyensúlyának felbomlása.
Mi a különbség a külső és belső stílusok között?
A külső stílusok gyakorlójának erősebbnek és gyorsabbnak kell lennie ellenfelénél, hogy legyőzhesse.
A belső stílusokban (mint a Tai Chi, Hsing-I, és Bagua) a test lágy és érzékeny, hogy követhesse az ellenfél erejét. Hajlékony, mint a bambusz, besüpped, mint a pamut.
A külső és belső együtt működik.